3.8.2 Wat hebben we bereikt?
- De verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn succesvol verlopen.
- We hebben een nieuw legesmodel voor de huidige omgevingsvergunningen met staffelkortingen en bijbehorende tarieven per schijf doorgevoerd die per 1 januari 2023 is ingegaan.
- We hebben een nieuw geautomatiseerd hulpmiddel in gebruik genomen voor het kostendekkend kunnen berekenen van onze leges en het geautomatiseerd kunnen aanmaken van de algemene legesverordening
Indicator | 2019 | 2021 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering inwoners algehele dienstverlening | Almelo | 6,7 | 6,7 | |||
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,7 | 6,8 | |||
Waardering inwoners digitale dienstverlening | Almelo | 7,1 | 7,0 | |||
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 7,0 | 7,0 | |||
Waardering ondernemers algehele dienstverlening | Almelo | 6,3 | 6,7 | |||
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,3 | 6,5 | |||
Waardering ondernemers digitale dienstverlening | Almelo | 7,5 | 7,2 | |||
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,6 | 6,2 | |||
Bron: waatstaatjegemeente.nl |
De burger- en de ondernemerspeiling worden elk eenmaal per twee jaar uitgevoerd. Voor het laatst in 2021.
Indicator | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering gemeentelijke klantfeedback alle gemeten producten en kanalen | Almelo | 9,1 | 9,2 | * | * | 9,2 |
Toelichting:
* = Door de coronapandemie waren er voor de jaren 2020 en 2021 geen statistisch verantwoorde cijfers te produceren. Een groot deel van de klantfeedback wordt verzameld via apparatuur met een aanraakscherm. Deze apparatuur is gedurende de coronapandemie vanwege mogelijk besmettingsgevaar buiten werking gesteld. Eind september 2022 is de apparatuur weer in gebruik genomen. De cijfers over 2022 gaan daarmee over de maanden oktober t/m december.
De eigen indicator wordt gemeten na een baliebezoek. Een inwoner kan de dienstverlening met een groene (goed, =10 punten), een oranje (matig, = 5 punten) of een rode smiley (slecht, = 0 punten) waarderen.
Het getal geeft de gemiddelde waardering aan van alle binnengekomen reacties.